Friday, April 30, 2010

Ahli Kelab Pencegahan Jenayah SMK Bandar Baru Bangi Lawat Bukit Aman




Bukit Aman - 29 April 2010. Diketuai oleh Ustaz Mansor Saman dan dibantu Cikgu Raja Noor Azma Raja Ahmad, seramai 40 orang ahli Kelab Pencegahan Jenayah dan Kadet Polis Sekolah, Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Baru Bangi, Selangor telah melakukan lawatan sambil belajar ke Ibu Pejabat Polis Diraja Malaysia, Bukit Aman.


Ketibaan rombongan, disambut oleh Sub. Inspektor Ismail Md. Zin, dan dibawa ke Auditorium PDRM, untuk sesi taklimat.


Taklimat bertajuk Kerjaya Kepolisan Bersama Polis Diraja Malaysia dan Bersama Mencegah Jenayah, itu disampaikan oleh Supt. Rasdi Ramli, Penguasa Perhubungan Awam, PDRM.


Menurut Ustaz Mansor, tujuan utama lawatan tersebut adalah untuk memberi pendedahan serta pengetahuan kepada para pelajar tentang tugas dan tanggungjawab polis.


"Kami amat teruja dan berpuas hati dengan taklimat yang disampaikan oleh Supt. Rasdi Ramli yang secara jelas memberitahu fungsi dan peranan setiap jabatan yang terdapat dalam PDRM untuk menjaga keamanan dan keselamatan masyarakat negara ini", ujar Ustaz Mansor ketika ditemui setelah selesai sesi taklimat.


"Taklimat yang diberi turut membuka minda para pelajar gambaran sebenar tentang kerjaya kepolisan yang penuh dengan cabaran", ujar Ustaz Mansor yang amat berpuas hati misi lawatan yang dianjurkan itu.


Para pelajar seterusnya dibawa melawat ke Pusat Kawalan Keselamatan, Lapang Sasar, Lokap dan Gimnasium PDRM.


Ahli Pasukan Kadet Polis Sekolah, SMK Bandar Baru Bangi, bersama Supt Rasdi Ramli Penguasa Perhubungan Awam PDRM


Setelah sesi taklimat, para guru dan pelajar SMK Bandar Baru Bangi, bergambar kenangan bersama Supt. Rasdi Ramli Penguasa Perhubungan Awam PDRM.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...